søndag 1. september 2013

Strikka lekedrakt og en scrappa lommebok

Her kommer både noe strikket og noe scrappet.
Strikkinga ble ferdig i dag, kortet er gammelt, men ikke lagt ut her tidligere.
 
Først strikkinga: Jeg har strikka "lekedrakt i gammel stil", designet av damet bak bloggen Musmei og Hemilia. Jeg er veldig fan av gamle strikkeoppskrifter og synes det er gøy å strikke klær i litt gammeldags stil. Kom tilfeldigvis over bloggen til Hemilia og fant en dame som liker det samme som meg!! Måtte kjøpe denne oppskriften med en gang.
 
 Jeg strikker alltid stramt og la opp til den midterste størrelsen, 2-3 år. Drakta passer minsten på 15 mnd akkurat, så den må brukes nå!
 
Drakta er strikka i Smart fra Sandnes på pinner 3 og 3,5.
 
Det skulle egentlig vært et knytebånd i livet, men det droppa jeg siden drakta ikke akkurat er for stor.
 
Så over til kortet:
Har brukt lommeboka til mannen min som mal. Papirene er restepapir
 

 
Bursdagsbarnet fikk både en seddel og noen mynter og da måtte jeg lage en liten myntholder slik en ekte lommebok har. Hele lommeboka holdes sammen med en magnet.
 
 
Lommeboka deltar jeg med her:
 
 
Håper alle som er innom her får en fin og kreativ uke!
Takk for besøket i bloggen min :-)
 
Klem fra Marianne
 

5 kommentarer:

  1. Hei du. Så flott både bukse og lommebok.
    Har helt glemt dette, men første på Skedsmo er nå til fredag, 6. sept, og neste er fredag 4. okt. Etter det husker jeg ikke helt i farta.

    Ha en fin dag. Klem :o)

    SvarSlett
  2. Så lækker og gennemført en pung med flotte detaljer

    Tak fordi du deltager i vores udfordring på Card and Scrap!!!

    SvarSlett
  3. KJempefin lekedrakt! Jeg har sett på dette mønsteret selv, og det må nok på pinnene etterhvert:)

    SvarSlett
  4. Nydelig strikkedrakt! Og kjempefin lommebok. Tusen takk for at du deltar på utfordringen til Card and Scrap. Sees vi på fredag?

    SvarSlett
  5. Hvor er det en flot pung.

    Tusinde tak fordi du deltager i vores udfordring på Card and Scrap.
    DT Sanne

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin