torsdag 27. mai 2010

Kort-O-Mania uke 6 - brettekort - tutorial

Denne uka hos KOM skulle vi lage et brettekort. Jeg forsøkte meg på et trappekort. Jeg har sett slike kort i flere blogger men fant ikke mal noe sted. Så da prøvde jeg meg fram med brettinga og fikk dette resultatet.


Avstemminga var kjempespennende og jeg vant tilslutt med to stemmer foran Rufserine. Jippi!!
Tusen takk for alle stemmer!!
Papiret jeg har brukt er fra Maja design. Motivet er fra Sarah Kay og tekststemplene fra Stempelglede. Jeg har svertet alle kanter med Distress ink victorian velvet.


Her viser jeg kortet utslått hvis du har lyst til å prøve på denne brettinga. Jeg skal prøve å gi en forklaring: Kortet et 30x15 cm. Langsiden er brettet ved 2 cm, 4 cm, 9 cm, 14 cm og 22 cm. Den høye bretten med "Til en venn" er 5 cm bred. Skjær etter bildet mellom bretten ved 2 cm og 22 cm.
Legg gjerne igjen en kommentar her hvis du prøver deg på dette kortet!

The card is 6x12 inces. The long side is folded at these inches: 1/8, 1 1/2, 3 1/2, 5 1/2 and 8 6/8. The high fold with "til en venn" is 2 inches. Cut between the fold at 1 1/2 and 8 6/8 inches.


Ønsker dere en kjempefin dag!

- Marianne -

17 kommentarer:

  1. Et nyyydelig brettekort, Marianne! Skal prøve meg på et senere idag:-) Har lenge hatt lyst til å prøve meg på et...takk for tutorial!!
    Lekre farger og så søtt motiv du har brukt! Likte alt ved det:-)

    Ha en fin dag! Klem Laila.

    SvarSlett
  2. NYDELIG !!!!!!!!! Dette var virkelig vakkert.. fargene og alt var så forseg gjort, og motivet var nydelig =)

    klem Marielle

    SvarSlett
  3. Hi Marianne, great card, would love to make one like this, any chance on this tutorial in English? My Norwegian is not that good at all (LOL). Hugs Gemma

    SvarSlett
  4. Lekkert, helt lekkert.
    Takk for "oppskrift", kanskje det må prøves en dag...
    Klem fra Kaia

    SvarSlett
  5. Nydelig kort og gratulerer med nok en seier!!!!
    Takk for oppskriften også, må forsøkes!!

    Ha en flott dag :)

    SvarSlett
  6. Nydelig brettekort Marianne og gratulerer med velfortjent seier (",) Tusen Takk for at du deler oppskriften. Må prøve meg, dette var lekkert!
    klem fra Karin

    SvarSlett
  7. Hei, så flott kort, og så fint med en "mal". Maya Design-arkene er flotte og du har brukt noen nydelige farger og stempler. Det spørs om dette rett og slett må testes ut her også!

    SvarSlett
  8. Så fantastisk lekkert! Spennende bretteteknikk :)

    SvarSlett
  9. Gratulerer med seieren. Med dette kortet var den vel fortjent. Sarah Kay er jo også nydelig, og det var flott at du har lagt med mål. For jeg har prøvd, men ikke fått det til.

    Klem :o)

    SvarSlett
  10. For et fantastisk kort!Stilig bretting og Gratulerer!!Sarah Kay motivet er nydelig og arkene,ja,lekre!!
    Ønsker deg en flott fredagskveld :)

    Klem,Kari :o)

    SvarSlett
  11. Är ofta inne och kikar i din underbara blogg och njuter av dina fina kort. Du är så duktig!

    SvarSlett
  12. For en flott blogg du har!!!
    Skal bli kjempekjekt å følge deg =)
    Jeg ble veldig glad for oppskriften på trappekort, har laget mitt eget og linket til din blogg hvis andre vil prøve også =)

    http://kreativemariet.blogspot.com/2010/06/trappekort.html

    SvarSlett
  13. Hei! Takk for malen til kortet ditt! Det var bare utrolig nydelig! Ikke rart du vant ;) Flott blogg du har, den inspirerer tydelig mange her i bloggverden!

    Jeg laget trppekortet til ei venninne som hadde bursdag forrige helg!
    Legger ved link om du vil se!

    http://sotnosmamma.blogspot.com/2010/05/nytt-trappekort.html

    SvarSlett
  14. Nydelig kort!

    Og takk for tutorial. Fikk den ikke helt til å stemme med første bretten i inches (1/8), så endte med å brette på 1, 2, 4, 6 og 9". Funket fint det også :)

    http://vevive.blogspot.com/2010/07/bryllupskort.html

    SvarSlett
  15. Hei Marianne!
    Så flotte kort du lager! Sender link på siden din til Lena og Frida.
    Hilsen gammel nabo.

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin