lørdag 6. april 2013

Bestefarstrøye til misten

Heisann
Jeg har ikke oppdatert bloggen så ofte det siste året, og grunnen er at jeg ved siden av kortlaginga har strikket klær til min lille baby (som nå er blitt stooor).

Jeg strikka min første genser da jeg var 10 år og har både strikka og hekla jevnlig siden det.

Men: Jeg skulle ønske jeg hadde hatt bilder av produksjonen opp igjennom åra, hadde vært morsomt å se igjen alt. Derfor tenkte jeg at ved å legge ut her det jeg lager nå så vil jeg bevare det for bestandig :-)

 
Denne genseren ble til en gang i fjor høst. Mønsteret er Bestefarstrøye fra Nøstebarn i str 1 år. Jeg kjøpte oppskriften HER.
Garnet er 2-tråds Merino lammeull fra Nøstebarn i fargene støvblå og skifer.
Neste gang skal jeg huske å strikke enten 2 eller 4 rader med samme farge. Jeg strikka 3 omganger og det medførte mye klipping av garn ved knappestolpen..

 
 
Det er synd minsten vokser så fort! Han vokste ut av denne før jeg rakk å ta bilde av den med baby inni. Jeg strikker veldig stramt, så størrelsen ble vel nærmere 6 mnd enn 1 år. Har veldig lyst til å lage en til i en større størrelse, må bare bli ferdig med alle andre prosjekter som ligger på pinnene eller i hodet først :-)
 

Ha en fin dag og takk for titten i bloggen min :-)
 
Klem fra Marianne

1 kommentar:

  1. Skikkelig fin genser. Nøstebarn har sååå mye kjekt.

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin